רוצה לקבל פרטים נוספים על לימודים איתנו?

שדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

לייעוץ טלפוני 1800-30-3000

שעות הפעילות: א'-ה'  8:00 – 16:00

שילוב טכנולוגיות בהוראה

בניית מצגת טובה ויעילה

המצגת הינה אמצעי עזר מרכזי ושכיח בשיעורים כיום, והיא עשויה לסייע בהעברת החומר ובהליך הלמידה, בתנאי שהיא בנויה ומועברת נכון. מצגת שאינה בנויה נכון, לא רק שלא תסייע, אלא עלולה אף להיות גורם מפריע ללמידה.

כדי שמצגת תהיה טובה ויעילה יש  להקפיד על מספר כללים. תכנון ועיצוב נכון של המצגת יעזור להעביר את המסר באופן בהיר ומעניין. יחד עם זאת, יש לזכור כי המצגת אינה מעבירה את המסר, אלא המרצה. טרם הכנת המצגת כדאי לשאול את עצמנו כמה שאלות: מדוע להשתמש במצגת? כיצד ניתן להפוך את השימוש במצגת ליעיל יותר? מהן "המלכודות" מהן כדאי להימנע? ועוד.

ישנם סגנונות שונים למצגות. לשימושכם מצורפות שתי מצגות לדוגמא: האחת, הוכנה על-ידי צוות המרכז לקידום ההוראה, בנויה בסגנון ה"מסורתי" יותר וכוללת כללים וטיפים להכנת מצגת; השנייה – מצגת "בסגנון סטיב ג'ובס", אשר בנויה בסגנון שמאפיין את תעשיית ההייטק, אך בשנים האחרונות גם תופס מקום בעולם האקדמי. המצגת הוכנה על-ידי פרופ' עפר עציון והוצגה בהרצאתו בפני חברי הסגל (מטעם המרכז לקידום ההוראה): "איך להציג כמו גדולים (עם קצת עזרה מסטיב ג'ובס)" (בתאריך 10/7/2017).

מצגת על מצגת – סטיב ג'ובס

בניית מצגת טובה ויעילה

שימוש בפורום הקורס – יתרונות למרצה ולסטודנטים

בשנים האחרונות נראה כי ישנה עלייה משמעותית של שילוב תקשורת מחשבים במוסדות להשכלה גבוהה. ההוראה והלמידה בעידן החדש מעלות את הצורך בחשיבה מחודשת על תהליכי ההוראה, על מבנה תכנית הלימודים, על אופן הצגת החומרים, על תפקידי המרצה והסטודנט וכן על שיטות וכלים חדשים להערכה (בלר ואור, 2001).

הפורומים מהווים אחד מכלי התקשורת התומכים בלמידה מקוונת והוא כלי המשמש לניהול דיונים בין משתתפי הקורס. הפעילות בפורום מאפשרת למשתתפים לנהל  דיונים א-סינכרוניים המאפשרים אינטראקציה והחלפת מידע בין כל השותפים לתהליך הלמידה (Harasim et al., 1995).  מחקרים מראים כי לשימוש בפורום פוטנציאל לאפשר קיום למידה שיתופית, אינטראקטיבית, דינמית, רפלקטיבית ודמוקרטית, כל זאת תוך התגברות על מכשולים של זמן ושל מקום.

לחצו לצפייה

שדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

לייעוץ, השאירו פרטים

WhatsApp chat