מתעניינים בלימודים ורוצים להתייעץ איתנו?

פניה למרכז המידע למתעניינים

.B.A במדעי ההתנהגות

מ"מ ראש החוג: ד"ר אוהד מרכוס
מרכזת החוג: מיאדה ג'ובראן
יועצת לענייני סטודנטים: ד"ר מיכל אלון תירוש

תכנית הלימודים

תוכנית הלימודים בתואר ראשון במדעי ההתנהגות באקדמית עמק יזרעאל מקיפה את מגוון הידע הנדרש במדעי ההתנהגות ומעניקה השכלה אקדמית נרחבת בתחומים פסיכולוגיה, חינוך, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה וקרימינולוגיה.

מטרות התכנית

  • להעניק לסטודנטים ידע תאורטי ויישומי בתחום מדעי ההתנהגות.
  • להכין את הסטודנטים לקראת לימודי תואר שני בתחומי הטיפול, הייעוץ, ההכוון ועוד.
  • להעניק לסטודנטים ידע מקצועי והתנסות מעשית (פרקטיקום) באחת מההתמחויות הבאות:

התמחויות

התמחות בקנאביס רפואי

האקדמית עמק יזרעאל פתחה בשנת הלימודים תש"פ תכנית התמחות בלימודי קנאביס רפואי.
תכנית אקדמית מקיפה זו הינה ראשונה מסוגה בארץ, ייחודית במתכונתה בעולם.

בשנים האחרונות תחום הקנאביס הרפואי צובר תאוצה בישראל ובעולם כולו ומעורר עניין רב. החשיבות הרפואית, המחקרית, העסקית והטכנולוגית הגלומה בתחום מצריכה פיתוח הכשרה אקדמית לתחום זה. מטרת התכנית היא הכשרת בוגרינו למקצועות החדשים הדרושים בתחום הקנאביס רפואי על מגוון הצרכים בשרשרת התהליכית, בוגרינו ייחשפו ללימודים מעמיקים בשלושה מקבצים עיקריים: רפואה ופרמקולוגיה; גידול וייצור קנאביס רפואי; משפט וכלכלה.
החוג למדעי ההתנהגות מקנה לבוגריו את תשתית הידע במגוון קורסים בפסיכולוגיה ובקרימינולוגיה שיכשירו אותם להשתלבות בתחום הטיפולי תוך ההעמקה הנדרשת בתחום הקנאביס הרפואי על כל היבטיו, בנוסף למקצועות המסורתיים בתעשיית הקנאביס הרפואי: מנהלי ייצור, יזמים עסקיים, תועמלנים, מנהלי פרויקטים, אדמיניסטרטורים וכו'

למידע נוסף על ההתמחות לחצו כאן

שילוב בקהילה

התמחות בשילוב בקהילה

מטרת תכנית ההתמחות להכשיר את הבוגרים באימון וטיפול באוכלוסיות מיוחדות (כמו מיעוטים, אנשים עם מוגבלות פיזית ו/או שכלית, קשישים, אנשים בסיכון ומטופלי רווחה) ומגזר שלישי (עמותות מתנדבים) וכן לחדד את רגישותם כלפי מצוקות אישיות וחברתיות בקרב אוכלוסיות אלו.
בין יתר הקורסים הנלמדים בהתמחות זו הסטודנטים ייחשפו ללימודים מעמיקים בקונפליקט בין תרבותי, שילוב אוכלוסיות מיוחדות, מבוא לפסיכודרמה, מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) ועוד.
בשנה ג' הסטודנטים ישתלבו בקורס הכשרה ובפרקטיקום אחד מבין הנחיית קבוצות (דינמיקה קבוצתית שמטרתה להביא את המשתתפים לתובנות אישיות וזאת באמצעות תהליכים בקבוצות קטנות – התנסות אישית, חוויה ותובנה) או קולנוע מסייע (מסגרת פרטנית-אישית ו/או מסגרת של הנחיית קבוצות שבה יוצרים סרטים לצורך התערבות טיפולית).

התמחות התערבות ראשונית

מטרת תכנית ההתמחות להכשיר את הבוגרים להיות מגיבים ראשוניים בהתמודדות עם טראומה, לחץ ומשברים (כמו מוות, מחלות, גרושין, גמלאות ואפילו עזיבת בית ההורים) וכן לחדד את רגישותם כלפי אנשים שחוו טראומה, לחץ ומשבר.
בין יתר הקורסים הנלמדים בהתמחות זו הסטודנטים ייחשפו ללימודים מעמיקים בהתמודדות עם טראומה, תקשורת בין אישית, חרם והתמודדות איתו ועוד.
בשנה ג' הסטודנטים ישתלבו בקורס הכשרה ופרקטיקום אחד מבין אימון אישי (תהליך המכווין ומסייע לאנשים לרכוש כלים לשיפור מוטיבציה וביטחון עצמי ועל ידי כך להתגבר על מכשולים ולהשיג מטרות ויעדים) או מיינדפולנס (תהליך פסיכולוגי מבוסס מדיטציה של הבאת התודעה או תשומת לב מכוונת ולא שיפוטית לחוויות המתרחשות בזמן הווה ועל ידי כך להפחית לחץ, מתח, חרדה, כאב ועוד).

קורסי הכשרה

אימון אישי

אימון אישי הוא תהליך במסגרתו ניתן לרכוש כלים לשיפור מוטיבציה וביטחון עצמי ועל ידי כך להתגבר על מכשולים ולהשיג מטרות ויעדים. במסגרת הלימודים יחשפו הסטודנטים לשיטות אימון שונות ולעקרונות והכלים האימוניים, תוך התמקדות באימון אישי, אימון לקריירה, אימון לעסקים ועוד.
במסגרת ההתנסות המעשית יעצימו הסטודנטים, תוך כדי התנסות, את יכולות ההקשבה, מתן המשוב ועבודת הצוות שלהם בכדי לשפר את מיומנויות האימון האישי שלהם.
הקורס מוכר על ידי לשכת המאמנים הישראלית לצורך קבלת תעודת מאמן. התעודה מאפשרת להשתלב בעבודה בתחום אף להמשיך ולהתמקצע בענפי האימון השונים, בכל בתי הספר לאימון המוכרים ע"י לשכת המאמנים הישראלית.

הנחיית קבוצות

הנחיית קבוצות

הנחיית קבוצות הינה דינמיקה קבוצתית שמטרתה להביא את המשתתפים לתובנות אישיות וזאת באמצעות תהליכים המתרחשים בקבוצות קטנות – התנסות אישית, חוויה ותובנות.
במסגרת ההתנסות המעשית, יתנסו הסטודנטים בהנחיית קבוצות בפועל, תוך שימת דגש על הבחנה בין תוכן לתהליך. בנוסף, יתנסו הסטודנטים גם בהנחיית עמיתים, תוך מתן משובים ממרצה הקורס ומחבריהם.
בסיום הקורס יזכו הסטודנטים לאישור מנחה קבוצות מטעם המכללה. אישור זה מאפשר לסטודנטים לעבוד כמנחי קבוצות ואף להמשיך ולהתמקצע בתחום.

קולנוע מסייע

קולנוע מסייע היא מסגרת פרטנית-אישית ו/או מסגרת של הנחיית קבוצות שבה יוצרים סרטים לצורך התערבות טיפולית. במסגרת הלימודים יחשפו הסטודנטים לכלים למימוש ההתפתחות הקבוצתית והאישית ויחשפו לסיפורי מקרה תוך צפייה בסרטים שנוצרו בתהליכי הקולנוע המסייע.
במסגרת ההתנסות המעשית ירכשו הסטודנטים מיומנויות הנחייה, בימוי, צילום, סאונד, עריכה ומשחק מול מצלמה ואף ייצרו סרט אישי, במטרה לגבש את זהותם המקצועית .
הקורס מוכר ע"י "מרכז שרון ישראל לקולנוע מסייע" לצורך קבלת תעודת מנחה בקולנוע. התעודה מאפשרת לסטודנטים להשתלב בעבודה בתחום זה.

שאלות נפוצות

  • מהן האפשרויות ללימודי המשך?
    בוגרי תואר ראשון במדעי ההתנהגות יכולים להמשיך לתארים שניים בפסיכולוגיה, ייעוץ ופיתוח ארגוני, לקויות למידה, תרפיה, קרימינולוגיה, סוציולוגיה ועוד. ניתן גם להמשיך ללימודי תעודה בתחומי הטיפול, הייעוץ וההכוון.
  • מה אפשר לעשות עם התואר הראשון במדעי ההתנהגות?
    בוגרי תואר ראשון במדעי ההתנהגות משתלבים במוסדות טיפול שונים, ייעוץ והכוון, שרותי אנוש, הדרכה ועוד. זאת כמובן במקביל להשתבלותם באחד מתחומי ההכשרה שרכשו במסגרת לימודיהם: קנביס רפואי, שילוב בקהילה (ובאופן ספציפי: הנחיית קבוצות או קולנוע מסייע) והתערבות ראשונית (ובאופן ספציפי: אימון אישי או מיינדפולנס).
  • כמה ימי לימוד יש בתכנית?
    בחוג לומדים שלושה ימים בלבד – יומיים מלאים ועוד חצי יום
הסגל האקדמי

הסגל האקדמי

מרצים מן החוץ

מרצים מן החוץ

סגל עמית

סגל עמית