רוצה לקבל פרטים נוספים על לימודים איתנו?

שדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

לייעוץ טלפוני 1800-30-3000

שעות הפעילות: א'-ה'  8:00 – 16:00

פניה למרכז המידע למתעניינים

.B.A בקרימינולוגיה

ראשת החוג: פרופ' דלית יסעור בורוכוביץ
מרכזת החוג: גב' רעיה יוסף
יועצת לענייני סטודנטים: ד"ר גילה אמיתי

מטרות החוג:

  • הענקת ידע נרחב להבנת תופעות הפשיעה והסטייה לסוגיהם.
  • לימוד והכרות עם אופני טיפול, שיקום, מניעה ועבודה עם מגוון אוכלוסיות.
  • הכרות קרובה והתנסות מעשית במסגרות השונות העוסקות במניעה, טיפול, וקידום אוכלוסיות מוחלשות.

במסגרת לימודי התואר בקרימינולגיה נחשפים הסטודנטים למגוון מסגרות ואנשי מקצוע, ביניהם: ביקור במחלקה פסיכיאטרית, ביקור בבית סוהר ומפגש עם סוהרים ואסירים, היכרות עם המחלקה לביטחון מרבי, סיור בבית המשפט, צפייה  בדיונים ומפגשים עם שופטים, הרצאות אורח של קצין חקירות מהמשטרה, אנשי שיקום וטיפול, אסירים לשעבר ועוד. החוג מקיים צפייה מונחית בסרטים בתחומים של פשע וסטייה חברתית. כמו כן מקיים החוג במהלך השנים כנסים אקדמיים להעמקת ההכרות עם הקרימינולוגיה ולהרחבת ההכרות עם אנשים העוסקים בתחום.

הלימודים מתקיימים במתכונת דו-חוגית וניתן לשלבם עם לימודים באחד מהחוגים הבאים: פסיכולוגיה, מדע המדינה, חינוך, קרימינולוגיה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה והחוג הרב תחומי במדעי החברה. השילוב עם לימודי דיסציפלינה נוספת מרחיב את בסיסי הידע של הסטודנטים ומאפשר להם המשך לימודים לתארים מתקדמים במגוון רחב של מקצועות.

התמכרויות התנהגותיות

התמכרויות התנהגותיות הן דפוס התנהגות פתולוגי הגורם לאדם להפעיל התנהגות מסוימת שוב ושוב, על אף שהיא גורמת לו נזק.  האדם מתקשה לשלוט בהתנהגות ולהפסיקה, וניסיונות להפסיקה גורמים לו  למצוקה. התמכרויות התנהגותיות נפוצות כוללות התמכרות להימורים, התמכרות לקניות, התמכרות לטלפונים סלולריים ומשחקי מחשב, ועוד.
מטרת ההתמחות להכשיר את הסטודנטים להבנה, זיהוי ועבודה עם אוכלוסיות שונות שכוללות גם ילדים ובוגרים בתהליכי התמכרות ומכורים. במסגרת ההתמחות יילמדו קורסים העוסקים בהתמכרויות הפיזיולוגיות והתמכרויות ההתנהגותיות, הדומה והשונה בסוגי התמכרויות אלו, כמו גם דרכי הטיפול בהתמכרויות אלו.

סטודנטים שישלימו את חובות ההתמחות בתחום – יקבלו תעודה נלווית לתואר המתארת את הידע והניסיון שצברו בתחום. התמחות זו פתוחה לכלל השילובים הדו-חוגיים.

התמחות בעבודה עם נוער בסיכון

ההתמחות בעבודה עם נוער בסיכון היא חלק מהתואר הדו-חוגי המשולב של החוג לחינוך והחוג לקרימינולוגיה.
מטרת ההתמחות להכשיר את הסטודנטים לעבודה חינוכית משמעותית עם בני נוער הנמצאים במצבי סיכון. ההתמחות מקנה ידע בנושאי חינוך מיוחד, מצבי סיכון, קבוצות סיכון, הכרות עם החוק ועם המסגרות השונות המטפלות בנוער.
בשנה ג' ייצאו הסטודנטים לסיורים במוסדות הרלבנטיים ולהתנסות מודרכת בשדה.
תפקידים שבהם להתמחות זו יתרון הם:
מדריכי ורכזי יחידות לקידום בני נוער ברשויות המקומיות.
מדריכים ורכזים בעמותות ובמיזמים העוסקים בעבודה עם נוער בסיכון.
מדריכים, רכזים ומנהלי פנימיות ומוסדות טיפוליים.
בתכנית מלמדים מטובי המרצים בחוג לחינוך ובחוג לקרימינולוגיה, שהם בעלי ידע הן תיאורטי והן מעשי בתחום. התכנית כוללת קורסי חובה (כגון סטייה חברתית, פסיכופתולוגיה, פסיכולוגיה התפתחותית ועוד) לצד קורסי בחירה (כגון נערות במצבי מצוקה, אלימות במשפחה, ניתוח התנהגות, טיפול נרטיבי, ועוד).

התמחות בכשירות תרבותית

ההתמחות בכשירות תרבותית היא חלק מהתואר הדו-חוגי המשולב של החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה והחוג לקרימינולוגיה.
מטרת ההתמחות להעניק לסטודנטים כלי חשיבה וניתוח הנוגעים במורכבות ובריבוי הזהויות והתרבויות מהן מורכבת החברה הישראלית. ההתמחות מקנה ידע ייחודי בהבנה וברגישות תרבותית, חשיבה ביקורתית, העמקה בסוגיות של זהות וזיהוי צרכים ומענים ייחודיים לקבוצות שונות בחברה. כשירות תרבותית היא כיום דרישה בארגונים ציבוריים ובעמותות רבות, וההתמחות מעניקה לבוגרי התכנית יתרון בשוק העבודה. במהלך הלימודים ייחשפו לרב תרבותיות הישראלית דרך סיורים במוסדות שונים ובשנה ג' גם באמצעות התנסות מודרכת בשדה.
בתכנית מלמדים מטובי המרצים בחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה ובחוג לקרימינולוגיה, שהם בעלי ידע תיאורטי ומעשי רלוונטי. התכנית כוללת קורסי חובה (כגון מבוא לאנתרופולוגיה, תיאוריות אנתרופולוגיות, סטייה חברתית, ויקטימולוגיה) לצד קורסי בחירה שונים המדגישים היבטים שונים של תרבויות (כגון אנתרופולוגיה של תיירות, אנתרופולוגיה של בריאות וחולי, אנתרופולוגיה של אהבה, ועוד) לצד עבודה עם אוכלוסיות מודרות (כגון עבודה עם נערות בסיכון, הגירה וסטייה, אלימות במשפחה).

פרקטיקום

הפרקטיקום מתקיים בקהילה במסגרות חינוכיות/טיפוליות/שיקומיות ומאפשר התנסות בעבודה סמי-טיפולית.
הסטודנטים משובצים בארגונים ופעילים במשך שנה אקדמית שלמה. ההתנסות מלווה בהדרכה קבוצתית הניתנת על-ידי איש מקצוע במקום ההתנסות (פסיכולוג או עובד-סוציאלי) וכן בליווי אקדמי (חלקו בהרצאות ובדיונים כיתתיים וחלקו במפגשים אישיים).
מסגרות פרקטיקום, לדוגמא: עמותת על"ם ('הפוך על הפוך', 'ניידת לילה', 'כתובת רחוב') | מאמ"צ (מרכז אמבולטורי מתדון צפון) | שירות המבחן לנוער | המערך הפסיכיאטרי בבית חולים העמק (ילדים ומבוגרים) | פנימיות | מחלקת הרווחה במועצה אזורית עמק יזרעאל

שאלות נפוצות

  • איפה עובדים הבוגרים?
    אגפי חינוך ורווחה במועצות אזוריות ומקומיות | עמותות ואגפים לילדים ונוער בסיכון במוסדות של רשות חסות הנוער | עמותת על"ם | תכנית "עיר ללא אלימות" | מחלקות פסיכיאטריות לנוער בהדרכה ופעילויות קבוצתיות | קציני ביקור סדיר | מעונות ופנימיות לנוער בסיכון | מעונות לנערות עם הפרעות אכילה
  • מהן האפשרויות ללימודים מתקדמים?
    תארים שניים במסלולים קליניים ושיקומיים – כגון: קרימינולוגיה קלינית, קרימינולוגיה שיקומית- חברתית, קרימינולוגיה פורנזית (זיהוי פלילי). | לימודי תעודה בתרפיות – כגון: תרפיה באמנות, תרפיה באמצעות בעלי-חיים ועוד | תחומים נוספים - ניהול וייעוץ ארגוני, מנהל עסקים ועוד.
הסגל האקדמי

הסגל האקדמי

מורים מן החוץ

מורים מן החוץ

סגל עמית

סגל עמית

שדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

לשיחה עם יועץ לימודים

WhatsApp chat

רוצה להתייעץ טלפונית? 1800-30-3000
|     אפשר גם במייל - infocenter@yvc.ac.il

שדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

לייעוץ, השאירו פרטים

WhatsApp chat