התכנית עונה על דרישות משרד החינוך והשירות הפסיכולוגי – ייעוצי ונותנת מענה לדרישה הרבה ליועצים חינוכיים מיומנים בבתי הספר.
יועצים חינוכיים בבתי הספר נדרשים לידע אינטר -דיסיפלינרי מתחומי ידע שונים, כגון: פסיכולוגיה, סוציולוגיה, פסיכיאטריה, עבודה סוציאלית וחינוך. היועץ החינוכי נדרש לשלב בין התיאוריות השונות לבין העבודה המעשית בשטח, ואף לעשות שימוש בשיטות חדשניות של מחקר והערכה.
לאור זאת הקורסים הכלולים בתכנית נבחרו על סמך הקווים המנחים הבאים:
* הקניית ידע והתנסות בנושא משפחה והורות
טיפול משפחתי: יישום לעבודת היועץ בביה"ס, היבטים ודגשים בעבודה עם הורים בביה"ס.
* הקניית ידע ומיומנויות בהנחיית קבוצות ובייעוץ מערכתי
עקרונות והתנסות בהנחיית קבוצות, תכנית התערבות ייעוצית – תכנון והערכה, התערבות במצבי חירום ומשבר בעבודת היועץ.
* פיתוח מיומנויות לייעוץ פרטני
תהליכי ריאיון למתקדמים, ייעוץ קצר מועד, טיפול בחרדות באמצעות דמיון מודרך וילדות וטיפול בילדים.
* הקניית ידע רחב בנושאים הקשורים למקצוע ולערכים של היועץ החינוכי
תיאוריות אישיות והתפתחות, תיאוריות מתקדמות בייעוץ, התפתחות הפרופסיה והאתיקה בייעוץ, הייעוץ החינוכי בעולם האינטרנט.
* פיתוח האמפטיה והמחויבות לטיפול באוכלוסיות מודרות ומוחלשות בחברה
היבטים ייעוציים בשילוב הילד בעל הצרכים המיוחדים, מהדרה להכללה : עוני בבית הספר והיועץ החינוכי כמקדם צדק חברתי.
* הקניית כלי מחקר
שיטות מחקר למתקדמים, שיטות מחקר איכותניות, כתיבה מדעית, סמינריון מחקר, הנחיית עבודות גמר.
הסטודנטים בתכנית מגישים עבודות גמר במסגרתן נעשית עבודת מחקר, בשיטות מחקר איכותניות או כמותניות. חלק מעבודות הגמר זוכות לפרסום בכתבי עת בארץ ובעולם.