רוצה לקבל פרטים נוספים על לימודים איתנו?

שדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

לייעוץ טלפוני 1800-30-3000

שעות הפעילות: א'-ה'  8:00 – 16:00

פניה למרכז המידע למתעניינים

.B.A בחינוך

ראש החוג: פרופ' אורה פלג
מרכזת החוג: גב' דנית שור
יועץ לענייני סטודנטים: ד"ר יועד אליעז

החוג לחינוך מעניק לסטודנטים הלומדים בו השכלה אקדמית מקיפה וכלים לעשייה חינוכית. העבודה של אנשי החינוך דורשת ידע אינטר-דיסיפלינרי מתחומים שונים, כגון, פסיכולוגיה, סוציולוגיה, פילוסופיה ולימודי ילדים. אנשי החינוך משלבים בין התיאוריות השונות לבין העבודה המעשית בשטח, ואף עושים שימוש בגישות טכנולוגיות חדשניות. תכנית הלימודים בחוג לחינוך חווייתית וכוללת התנסות אישית.

 מטרות התכנית:

  1. לפתח חשיבה ביקורתית ורציונלית תוך בחינה של תיאוריות, אידיאולוגיות, תפיסות חינוכיות, ערכים ושיטות בחינוך.
  2. לטפח ריבוי אינטליגנציות בחינוך, מצוינות מדעית, תוך למידת גישות טיפוליות ויצירתיות.
  3. לחשוף את הסטודנטים לסוגים שונים של מערכות חינוכיות פורמליות ולא פורמליות, כגון, בית ספר חופשי (דמוקרטי) וחינוך וולדורף (אנתרופוסופי).
  4. להקנות לסטודנטים התנסות מעשית במסגרות חינוכיות שונות.

התמחויות

הלימודים בתכנית מאפשרים לסטודנטים לבחור התמחות אחת מבין 3 התמחויות.
התמחות אינה חובה וניתן לבחור קורסי בחירה מבין כלל קורסי הבחירה בתכנית. (פרט לבוחרים בהתמחות נוער בסיכון בשילוב עם החוג לקרימינולוגיה)
סטודנטים המעוניינים להשתלב במסלול הישיר לתואר שני ביעוץ חינוכי, חייבים ללמוד את הקורסים: מבוא לפסיכולוגיה של החינוך, מבוא לראיון הייעוצי, פסיכולוגיה אבנורמלית, מבוא לייעוץ, ליקויי למידה, שיטות מחקר ותורת האישיות (בלי קשר להתמחות בה בחרו).

התמחות טכנולוגיה וחדשנות בחינוך

אחד התחומים המתפתחים במהירות בחינוך העכשווי הוא שילוב מגוון טכנולוגיות במוסדות חינוך. התמחות זו כוללת פרקטיקות חינוכיות ייחודיות המותאמות לעידן הדיגיטלי. הסטודנטים הלומדים בהתמחות זו ייחשפו לעולם היזמות והחדשנות בתחום החינוך ויתנסו בהטמעת שינויים פורצי דרך באמצעות הקניית כלים טכנולוגים וגישות ייחודיות, כגון, חשיבה יזמית ויצירתיות. הלימודים בהתמחות זו מכשירים את הסטודנטים לעבודה בבתי ספר רגילים ואלטרנטיביים (דמוקרטי, אנתרופוסופי, ועוד.)

הקורסים בהתמחות בחדשנות וטכנולוגיה בחינוך: מבוא לחינוך אלטרנטיבי; מעידן המערה לעידן הדיגיטלי; יזמות וחדשנות; טכנולוגיות בחינוך, מעמד המורה בעידן הדיגיטלי.

התמחות בייעוץ חינוכי וחינוך מיוחד

הלימודים בהתמחות מכינים את הסטודנטים להמשך לימודים לתואר השני בייעוץ חינוכי. הלימודים חושפים את הסטודנטים לעבודת היועץ החינוכי ומעניקים כלים לסיוע חינוכי בנושאים כגון חינוך מיוחד וליקויי למידה. בנוסף, מוקנות מיומנויות בסיסיות שלהנחית קבוצות וראיון פרטני. הקורסים בהתמחות ביעוץ חינוכי וחינוך מיוחד: תקשורת בין-אישית ומודעות עצמית, פסיכולוגיה אבנורמלית, ליקויי למידה, מבוא לראיון הייעוצי.

התמחות בעבודה עם נוער בסיכון וחינוך בלתי פורמלי

הלימודים בהתמחות זו מכשירים את הסטודנטים לעבודה בקהילה ובחינוך הבלתי פורמלי. הסטודנטים יוכשרו לעבודה עם אוכלוסיות שונות של ילדים ובני נוער בסיכון, כגון ילדים השוהים בפנימיות ובמוסדות גמילה.
ההתמחות מיועדת ללומדים בשילוב עם החוג לקרימינולוגיה.
הקורסים בהתמחות בעבודה עם נוער בסיכון: פסיכולוגיה התפתחותית; תורת האישיות; סוגיות מרכזיות בחינוך הבלתי פורמאלי; ילדים ונוער בסיכון; זהויות רב תרבותיות; נוער בהדרה.

התמחות גוף ונפש

הלימודים בהתמחות זו חושפים את הסטודנטים לתחומים משלימים בחינוך ובפסיכולוגיה, המקשרים בין הגוף והנפש. ניתנת הדרכה בתחומים הרלוונטיים ביותר לילדים ולנוער במילניום השלישי, כגון, התמודדות עם מצבי לחץ ומצוקה, תזונה והפרעות אכילה, שינה, משפחה והורות.

הקורסים: חינוך לשינה מילדות לבגרות, התנהגויות אכילה במאה ה ,21 טיפול באומנות, משפחה: מה קיבלנו מהורינו ומה נעביר לילדינו, מצבי לחץ אצל ילדים.

הפרקטיקום

הפרקטיקום מקנה לסטודנטים התנסות מעשית בעבודה חינוכית במסגרות שונות, כגון מסגרות של חינוך מיוחד, פנימיות של נוער בסיכון, בתי ספר אלטרנטיביים, וחינוך בלתי פורמלי, תוך קבלת הנחייה צמודה הן של המרצים במכללה, הן של מדריכים בשדה. ההתנסות המעשית מתבצעת במסגרת קורס הפרקטיקום, כאשר בכל התמחות מתבצע הפרקטיקום הרלוונטי לנושאי ההתמחות. הקורס מתקיים במהלך השנה השלישית ומהווה חוליה מקשרת בין התיאוריה ובין המעשה. התנסות במשך שנה במסגרות חינוכיות והשתתפות בקורס מכשירים את הסטודנטים להיות אנשי חינוך מקצועיים, בעלי ידע, אמפתיה ומודעות עצמית גבוהה.

*סטודנטים  המעוניינים במסלול הישיר  לתואר השני בייעוץ חינוכי מחויבים  בפרקטיקום במסגרת  התואר השני בלבד (בתואר הראשון בחינוך לא נדרש פרקטיקום ובמקומו יילמד קורס "טיפוח מיומנויות ייעוציות").

המסלול הישיר לתואר שני ביעוץ חינוכי

לימודי התואר הראשון בחוג לחינוך, בעיקר במסגרת ההתמחות בייעוץ חינוכי ובחינוך מיוחד, מהווים בסיס מצוין ללימודי התואר השני בייעוץ חינוכי. העיסוק בבתי-ספר וארגונים חינוכיים מסוגים שונים, כמו גם החשיפה למיומנויות טיפוליות ולהיבטים פסיכולוגים, מכינים את הסטודנטים לקראת לימודי התואר השני.
המסלול מיועד לסטודנטים הלומדים בחוג לחינוך בשילוב עם חוג נוסף. בתוך 4 שנים ניתן יהיה לסיים ולקבל תואר ראשון ושני.

מה ניתן לעשות עם סיום הלימודים?

התכנית עונה לכל הדרישות של המועצה להשכלה גבוהה ומאפשרת כניסה לעבודה בתחומי החינוך במסגרות חינוכיות שונות, כגון, החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, החינוך הרגיל והחינוך האלטרנטיבי. לאחר סיום הלימודים יוכלו הסטודנטים לעסוק בתפקידים חינוכיים ולהוות עתודה של מנהיגות חינוכית בעלת כלים מקצועיים, אשר תוכל לפתח ולקדם את  מערכת החינוך במגזרים השונים של החברה הישראלית.

למה ללמוד באקדמית עמק יזרעאל?

האקדמית עמק יזרעאל מזמינה אתכם ללמוד בעמק וליהנות מאווירה ייחודית בסביבה כפרית וירוקה.
אנו שמים דגש מיוחד על יחס אישי ומדיניות הדלת הפתוחה, שהם חלק ממערכת התמיכה העוטפת את הסטודנט. אנו מקפידים על גיוסם של טובי המרצים והחוקרים בכדי לשמור על הוראה איכותית בקמפוס מטופח, במבנים חדישים, ספריה עשירה ומרווחת, מרכז תקשורת מתקדם ועוד.
למעוניינים לגור בעמק אנו מציעים מעונות סטודנטים חדשים ומטופחים עם חיי חברה מגוונים ותוססים  במיקום מצוין סמוך לכביש הגישה למכללה. לנוחיות הסטודנטים יוצאות הסעות מהמעונות לקמפוס וחזרה.

הסגל האקדמי

הסגל האקדמי

מורים מן החוץ

מורים מן החוץ

שדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

לשיחה עם יועץ לימודים

WhatsApp chat

רוצה להתייעץ טלפונית? 1800-30-3000
|     אפשר גם במייל - infocenter@yvc.ac.il

שדות המסומנים ב * הינם שדות חובה

לייעוץ, השאירו פרטים

WhatsApp chat