.M.A בפסיכולוגיה חינוכית

מסלול עם וללא תזה

התכנית לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית באקדמית עמק יזרעאל נועדה להכשיר פסיכולוגים חינוכיים בעלי ידע עדכני בתחומים הרלוונטיים של הפסיכולוגיה, מיומנויות מחקר ושיטות הערכה, והתנסות מבוססת-ידע בעבודה עם ילדים וסביבתם בשירותים פסיכולוגיים-חינוכיים.

ד

ראש החוג

פרופ' אורי דן

מרכזת החוג

גב' מלי שליט

04-6423611

שעות קבלה א-ה 10-12:30 מענה טלפוני א-ה 9-10:30

מטרות התוכנית

אישה וילד מדברים בחדר צבעוני ומזמין

מטרות התוכנית הן להקנות לסטודנטים ידע עדכני בתחומי הפסיכולוגיה הרלוונטיים לעבודת הפסיכולוג החינוכי: פסיכולוגיה חינוכית, התפתחותית, קלינית, אירגונית, ליקויי למידה והפרעות קשב, ותהליכים קהילתיים ותרבותיים.
להקנות לסטודנטים ידע בשיטות הערכה ומחקר ושימוש בכלים הנהוגים בתחומי הפסיכולוגיה החינוכית.
להקנות לסטודנטים התנסות בעבודה בשירות הפסיכולוגי-חינוכי, בהנחיה מתואמת של פסיכולוגים חינוכיים בכירים ושל חברי סגל המלמדים בתכנית.

התכנית עונה לכל הדרישות של הוועדה המקצועית לפסיכולוגיה חינוכית של משרד הבריאות ומאפשרת כניסה לעבודה מיד עם סיום הלימודים והתחלת ההתמחות ללא צורך בלימודי השלמה. בכך נענית התכנית לצורך הגדול בפסיכולוגים חינוכיים מיומנים.

בבסיס התכנית הדאגה לרווחה הפסיכולוגית של ילדים בסביבתם ולחיים של כבוד והבנה הדדיים. הסביבה כוללת הורים ומשפחה, ילדים אחרים, בית הספר והצוות החינוכי שלו, ומטפלים שכולם חיים ופועלים בסביבות תרבותיות מגוונות ודפוסי חיים מיוחדים המאפיינים את מדינת ישראל.

העבודה של פסיכולוגים חינוכיים, אולי יותר מאשר העבודה של פסיכולוגים בתחומים אחרים, דורשת ידע בנושאים שונים של הפסיכולוגיה ויכולת לשלב בינם ברמה התיאורטית והיישומית ולחקור אותם בשיטות המחקר המקובלות בתחומים אלה.

לאור זאת, הקורסים הכלולים בתכנית נבחרו על סמך 5 קווים מנחים:

  • מתן מענה לצרכים המקצועיים של הפסיכולוג החינוכי: ידע בפסיכולוגיה חינוכית, התפתחותית, קלינית (פסיכופתולוגיה, פסיכודיאגנוסטיקה, פסיכותרפיה), ארגונית (תוך התמקדות בארגונים חינוכיים), בתחומים דידקטיים (ליקויי למידה והפרעות קשב), ובתהליכים קהילתיים ותרבותיים.
  • פיתוח אמפתיה ומחויבות לעבודה המקצועית עם ילדים, צרכיהם וסביבתם (אתיקה, פרקטיקום וקורסים מלווים).
  • הענקת כלים ללמידה עצמית ולמחקר (סטטיסטיקה, שיטות מחקר, סמינר מחקר).
  • שיתוף פעולה עם השרות הפסיכולוגי החינוכי והפסיכולוגים העובדים בו (פרקטיקום).
  • הקניית ערכים המדגישים מעורבות מתמשכת ברכישת ידע והתפתחות מקצועית של הפסיכולוגים ושל הפרופסיה (כל הקורסים).

מסלולים אפשריים

הלימודים בתכנית מתקיימים בשני מסלולים:

תוכנית עם תזה

תוכנית המאפשרת למסיימים אותה בהצלחה להמשיך ללימודי דוקטורט.

בחירה במסלול עם תזה תתאפשר רק בתום שנת הלימודים הראשונה ובכפוף לעמידה בתנאי קבלה.

תוכנית עם עבודת גמר

תוכנית המדגישה יישום הידע שהסטודנטים רכשו במהלך הלימודים בתכנית.

 

תוכנית הלימודים

פסיכופתולוגיה התפתחותית
פסיכודיאגנוסטיקה (שו"ת)
פסיכותרפיה לילדים ונוער א'
מתודולוגיה וסטטיסטיקה (שו"ת)
היסודות הביולוגיים של התפתחות תקינה ופתולוגית
מבוא לעבודת הפסיכולוג החינוכי במערכת החינוך
סוגיות נבחרות בפסיכולוגיה חינוכית
שיטות ראיון במערכת החינוך
קורס מלווה פרקטיקום- שנה א'
פרקטיקום- הדרכה- שנה א'
סמינר למחקר מדעי
חובת בחירה סמינר
הצעת מחקר לעבודת התזה / עבודת גמר

 

*למכללה שמורה הזכות לשנות את תכנית הלימודים, להוסיף או לגרוע קורסים.

פסיכותרפיה לילדים ונוער ב'
פסיכולוגיה התפתחותית למתקדמים
למידה תקינה וליקויי למידה
אתיקה וחוק בעבודת הפסיכולוג החינוכי
תהליכי היוועצות מערכתיים
התמודדות וניהול מצבי חירום
פרקטיקום – הדרכה – שנה ב'
קורס מלווה פרקטיקום- שנה ב'
פסיכותרפיה CBT
תהליכים קבוצתיים
מחקר תזה / עבודת גמר

 

*למכללה שמורה הזכות לשנות את תכנית הלימודים, להוסיף או לגרוע קורסים.

שאלות נפוצות

למה ללמוד פסיכולוגיה חינוכית במכללה האקדמית עמק יזרעאל?

המומחיות של חברי הסגל המלמדים בתכנית, כל אחת ואחד מהם בתחומו, והמחויבות שלהם להיות קשובים לצרכי הסטודנטים, להעניק להם תמיכה, ולהנחיל להם את הידע הדרוש לפסיכולוגים חינוכיים בעבודתם עם ילדים, הורים ומורים, יחד עם העניין, ההשקעה והמחויבות של הסטודנטים מבטיחים את הצלחת התכנית.

הלימודים כוללים התנסות מעשית?

ההכשרה שעוברים הסטודנטים שלנו בתואר השני מגוונת ומקיפה וכוללת השתלבות הדרגתית במגוון תפקידיו ופעולותיו של הפסיכולוג החינוכי, על ידי התנסות מודרכת (פרקטיקום) בשרות הפסיכולוגי חינוכי.

האם יש עבודה בתחום?

פסיכולוגיה חינוכית היא מקצוע נדרש ומבוקש והבוגרים שלנו משתלבים בעבודה מיד עם סיום הלימודים. פסיכולוגים חינוכיים עוסקים באבחון בטיפול ובסיוע לילדים ובני נוער במסגרות החינוך השונות ובסביבות תרבותיות שונות. עבודתם מתמקדת בסיוע ישיר לילד ובעבודה עם ההורים ועם צוותי החינוך, מתוך הבנה כי האנשים המשמעותיים ביותר לילד הם אלו שיסייעו לו באופן הטוב ביותר.

אוכל לעובד כמטפל.ת?

פסיכולוגיה חינוכית היא תחום מומחיות מוכר על פי חוק הפסיכולוגים בישראל.  בוגרי התכנית רשאים להירשם בפנקס הפסיכולוגים של משרד הבריאות. הרישום בפנקס הפסיכולוגים מאפשר התמחות בפסיכולוגיה חינוכית, כלומר עיסוק בפועל במקצוע תוך פיקוח של מדריך על הפעילות הכוללת טיפולים, אבחונים, והתערבויות במערכת החינוך. לאחר סיום ההתמחות וקבלת רישיון לעיסוק בפסיכולוגיה (מותנה בעמידה בבחינות) רשאים לעבודה עצמאית.   לאחר ניסיון של מספר שנים בעבודה בשירותים פסיכולוגים חינוכיים, פסיכולוגים חינוכיים רשאים לעבוד באופן פרטי באבחון ובטיפול פסיכולוגי לילדים ונוער, וכן בהדרכות הורים.

עוד בנושא...

אישה וילדה יושבות כשברקע ספרים

פסיכולוגיה חינוכית: תואר מתקדם במקצוע מבוקש

המסלול הקליני הוא לא המסלול היחיד שיוביל אתכם לקריירה מצליחה בתחום: גם פסיכולוגים חינוכיים מטפלים בילדים ובהורים, במערכת החינוך ובאופן פרטי.

להמשך קריאה

    רוצה לקבל שיחה מיועץ.ת הלימודים שלנו?

    רוצה להתייעץ טלפונית? 8166*

    אפשר גם בווטסאפ