.B.A בחינוך

חינוך פעוטות | ייעוץ חינוכי וחינוך מיוחד | עבודה עם נוער בסיכון וחינוך בלתי פורמלי

החוג לחינוך מעניק לסטודנטים הלומדים בו השכלה אקדמית מקיפה וכלים לעשייה חינוכית. העבודה של אנשי החינוך דורשת ידע אינטר-דיסיפלינרי מתחומים שונים, כגון: פסיכולוגיה, סוציולוגיה, פילוסופיה ולימודי ילדים. אנשי החינוך משלבים בין התיאוריות השונות לבין העבודה המעשית בשטח, ואף עושים שימוש בגישות טכנולוגיות חדשניות. תכנית הלימודים בחוג לחינוך חווייתית וכוללת התנסות אישית.

מטרות התכנית: 1. לפתח חשיבה ביקורתית ורציונלית תוך בחינה של תיאוריות, אידיאולוגיות, תפיסות חינוכיות, ערכים ושיטות בחינוך 2. לטפח ריבוי אינטליגנציות בחינוך, מצוינות מדעית, תוך למידת גישות טיפוליות ויצירתיות 3. לחשוף את הסטודנטים לסוגים שונים של מערכות חינוכיות פורמליות ולא פורמליות, כגון, בית ספר חופשי (דמוקרטי) 4. להקנות לסטודנטים התנסות מעשית במסגרות חינוכיות שונות.

ניתן להירשם למסלול הישיר לתואר שני ביעוץ חינוכי והתמחות בהנחיית קבוצות ולסיים B.A+M.A ב – 4 שנים!

הנרשמים למסלול הישיר יוכלו ללמוד לימודי תעודת הוראה בפסיכולוגיה וסוציולוגיה, יום בשבוע בזום במשך שנת לימודים אחת + בוקר בשבוע של התנסות מעשית (בשיתוף עם מכללת אורנים).

פרופ' אורה פלג

ראשת החוג

פרופ' אורה פלג

רכזת החוג

גב' דנית שור

04-6423513

שעות קבלה א'-ה' 9:00-10:30

התמחויות

הלימודים בתכנית מאפשרים לסטודנטים לבחור התמחות אחת מבין 3 התמחויות.
התמחות אינה חובה וניתן לבחור קורסי בחירה מבין כלל קורסי הבחירה בתכנית (פרט לבוחרים בהתמחות נוער בסיכון בשילוב עם החוג לקרימינולוגיה)

ייעוץ חינוכי וחינוך מיוחד

ייעוץ חינוכי

הלימודים בהתמחות מכינים את הסטודנטים להמשך לימודים לתואר השני בייעוץ חינוכי. הלימודים חושפים את הסטודנטים לעבודת היועץ החינוכי ומעניקים כלים לסיוע חינוכי בנושאים כגון: חינוך מיוחד וליקויי למידה. בנוסף, מוקנות מיומנויות בסיסיות של הנחיית קבוצות וראיון פרטני.
הקורסים בהתמחות ביעוץ חינוכי וחינוך מיוחד הם: פסיכולוגיה אבנורמלית, ליקויי למידה, מבוא לראיון הייעוצי, משפחה – מה קיבלנו מהורינו ומה נעביר לילדנו?

עבודה עם נוער בסיכון וחינוך בלתי פורמלי

נוער בסיכון

הלימודים בהתמחות זו מכשירים את הסטודנטים לעבודה בקהילה ובחינוך הבלתי פורמלי. הסטודנטים יוכשרו לעבודה עם אוכלוסיות שונות של ילדים ובני נוער בסיכון, כגון ילדים השוהים בפנימיות ובמוסדות גמילה.
ההתמחות מיועדת ללומדים בשילוב עם החוג לקרימינולוגיה.
הקורסים בהתמחות בעבודה עם נוער בסיכון הם: פסיכולוגיה התפתחותית, תורת האישיות, מנוער בסיכון לנוער עם סיכוי, זהויות רב תרבותיות, פנימיות נוער בסיכון, טיפול רגשי בהבעה ויצירה בקרב נוער בסיכון, יישוב סכסוכים, אתגרים למעמד המורה בעידן הדיגיטלי.

חינוך פעוטות

חינוך פעוטות

התמחות זאת מפגישה את הסטודנטים עם עולמם של פעוטות, בגילאי לידה עד 3. מערכות חינוך במדינות רבות בעולם, וכעת גם בישראל, משקיעות משאבים הולכים וגדלים בפיתוח תכניות לימוד והכשרת צוותים חינוכיים לעבודה עם פעוטות.

התמחות זו כוללת פרקטיקום במסגרות חינוכיות המותאמות לגיל הרך. הסטודנטים הלומדים בהתמחות זו ייחשפו לעולמם של פעוטות ויתנסו בהטמעת שינויים פורצי דרך באמצעות אסטרטגיות חדישות בתחום החשיבה, התזונה, השינה ועוד.
בוגרי ההתמחות יוכלו להשתלב בתחומים רבים כגון: ניהול מעונות יום, ניהול פעוטונים, הדרכה לצוותי מעונות ופעוטונים, ייעוץ להורים, ייעוץ למנהלות מעונות ופעוטונים, עיצוב תכניות לימודים בחינוך לפעוטות ועוד.

הקורסים בהתמחות חינוך פעוטות: חינוך לפעוטות, טכנולוגיות בחינוך בגיל הרך, פסיכולוגיה התפתחותית, התנהגויות אכילה במאה ה – 21, מינקות לבגרות, חינוך לשינה מינקות להתבגרות – הלכה למעשה, תפקיד מחנכ/ת פעוטות, מיינדפולנס באמצעים יצירתיים בגיל הרך, אבחון ומוכנות בגיל הרך, פחדים וחרדה בגיל הרך.

המסלול הישיר לתואר שני ביעוץ חינוכי

המסלול הישיר לתואר שני

לימודי התואר הראשון בחוג לחינוך, בעיקר במסגרת ההתמחות בייעוץ חינוכי ובחינוך מיוחד, מהווים בסיס מצוין ללימודי התואר השני בייעוץ חינוכי. העיסוק בבתי-ספר וארגונים חינוכיים מסוגים שונים, כמו גם החשיפה למיומנויות טיפוליות ולהיבטים פסיכולוגים, מכינים את הסטודנטים לקראת לימודי התואר השני.
המסלול מיועד לסטודנטים הלומדים בחוג לחינוך בשילוב עם חוג נוסף. בתוך 4 שנים ניתן יהיה לסיים ולקבל תואר ראשון ושני.
סטודנטים המעוניינים להשתלב במסלול הישיר לתואר שני בייעוץ חינוכי, חייבים ללמוד את הקורסים: מבוא לפסיכולוגיה של החינוך, מבוא לראיון הייעוצי, פסיכולוגיה אבנורמלית, מבוא לייעוץ, ליקויי למידה, שיטות מחקר ותורת האישיות (בלי קשר להתמחות בה בחרו).

הנרשמים למסלול הישיר יוכלו ללמוד לימודי תעודת הוראה* בפסיכולוגיה וסוציולוגיה, יום בשבוע בזום במשך שנת לימודים אחת + בוקר בשבוע של התנסות מעשית.

* תעודת ההוראה ניתנת מטעם מכללת אורנים ובאחריותה.

התנסות מעשית

הפרקטיקום

הפרקטיקום מקנה לסטודנטים התנסות מעשית בעבודה חינוכית במסגרות שונות כגון: מסגרות של חינוך מיוחד, פנימיות נוער בסיכון, בתי ספר אלטרנטיביים, וחינוך בלתי פורמלי תוך קבלת הנחייה צמודה הן של המרצים במכללה, הן של מדריכים בשדה. ההתנסות המעשית מתבצעת במסגרת קורס הפרקטיקום, כאשר בכל התמחות מתבצע הפרקטיקום הרלוונטי לנושאי ההתמחות. הקורס מתקיים במהלך השנה השלישית ומהווה חוליה מקשרת בין התיאוריה ובין המעשה. התנסות במשך שנה במסגרות חינוכיות והשתתפות בקורס מכשירים את הסטודנטים להיות אנשי חינוך מקצועיים, בעלי ידע, אמפתיה ומודעות עצמית גבוהה.

*סטודנטים המעוניינים במסלול הישיר לתואר השני בייעוץ חינוכי מחויבים בפרקטיקום במסגרת התואר השני בלבד (בתואר הראשון בחינוך לא נדרש פרקטיקום ובמקומו יילמד קורס "טיפוח מיומנויות ייעוציות").

פרקטיקום

תוכנית הלימודים

ההתמחות כוללת את הקורסים הבאים:

קורסי חובה

  • מבוא לייעוץ – 2 נ"ז
  • מבוא לחינוך מיוחד – 2 נ"ז
  • תורת האישיות – 2 נ"ז (החל משנת תשפ"ג 4 נ"ז)
  • מבוא לפסיכולוגיה של החינוך – 2 נ"ז

קורסי בחירה (על הסטודנט לבחור לפחות 3 קורסים מתוך הקורסים הבאים)

  • ליקויי למידה – 2 נ"ז
  • מבוא לראיון הייעוצי – סדנה – 2 נ"ז
  • פסיכולוגיה אב-נורמלית – 2 נ"ז
  • משפחה – 2 נ"ז
  • תקשורת בין אישית ומודעות עצמית – סדנה

במסגרת ההתמחות יש לבחור 2 קורסי בחירה (4 נ"ז) מתוך הקורסים הבאים:

  • נוער בהדרה – סדנה
  • זכויות הילד
  • סוגיות מרכזיות בחינוך הבלתי פורמאלי
  • מבוא לחינוך ביקורתי
  • טיפול רגשי בהבעה ויצירה בקרב נוער בסיכון
  • יישוב סכסוכים- פתרונות יצירתיים
  • אתגרים למעמד המורה בעידן הדיגיטלי
  • חינוך בלתי פורמאלי

ההתמחות כוללת את הקורסים הבאים:

קורסי חובה

  • טכנולוגיות בחינוך – 2 נ"ז
  • חינוך לפעוטות 0-3 – 2 נ"ז
  • פסיכולוגיה התפתחותית – 4 נ"ז

קורסי בחירה
על הסטודנטים לבחור לפחות 3 קורסי בחירה מתוך הקורסים הבאים:

  • התנהגויות אכילה במאה ה-21: מינקות לבגרות – 2 נ"ז
  • חינוך לשינה מינקות לבגרות הלכה למעשה – 2 נ"ז
  • *תפקיד מחנכ/ת פעוטות – 2 נ"ז
  • מינדפולנס באמצעים יצירתיים בגיל הרך – 2 נ"ז
  • אבחון ומוכנות בגיל הרך – 2 נ"ז
  • פחדים וחרדה בגיל הרך – 2 נ"ז

* קורס חובה למי שבוחר פרקטיקום עם פעוטות.

לפירוט נוסף של תוכניות הלימודים בחלוקה לפי שנים ובהתאם לשילובים הדו חוגיים, אנא היכנסו לשנתון החוג לחינוך תשפב

שאלות נפוצות

היכן ניתן לעבוד עם סיום הלימודים?

התכנית עונה על כל דרישות המועצה להשכלה גבוהה ומאפשרת כניסה לעבודה בתחומי החינוך במסגרות חינוכיות שונות כגון: החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, החינוך הרגיל והחינוך האלטרנטיבי. לאחר סיום הלימודים יוכלו הסטודנטים לעסוק בתפקידים חינוכיים ולהוות עתודה של מנהיגות חינוכית בעלת כלים מקצועיים, אשר תוכל לפתח ולקדם את מערכת החינוך במגזרים השונים של החברה הישראלית.

למה ללמוד דווקא אצלנו באקדמית עמק יזרעאל?

באקדמית עמק יזרעאל נהנים מאווירה ייחודית בסביבה כפרית וירוקה.
אנו שמים דגש מיוחד על יחס אישי ומדיניות הדלת הפתוחה, שהם חלק ממערכת התמיכה העוטפת את הסטודנט. אנו מקפידים על גיוסם של טובי המרצים והחוקרים בכדי לשמור על הוראה איכותית בקמפוס מטופח, במבנים חדישים, ספריה עשירה ומרווחת, מרכז תקשורת מתקדם ועוד.
למעוניינים לגור בעמק אנו מציעים מעונות סטודנטים חדשים ומטופחים עם חיי חברה מגוונים ותוססים  במיקום מצוין סמוך לכביש הגישה למכללה. לנוחיות הסטודנטים יוצאות הסעות מהמעונות לקמפוס וחזרה.

    רוצה לדבר עם יועץ.ת הלימודים שלנו?

    רוצה להתייעץ טלפונית? 8166*

    אפשר גם בווטסאפ