לימודים

תכנית הלימודים בתקשורת חזותית בביה"ס גורן נמשכת 4 שנות לימוד ומעניקה מיומנויות במקצועות העיצוב והבנה רחבה בתחום התקשורת החזותית והאינטראקטיבית. הלימודים כוללים סדנאות וקורסים המכשירים אנשי מקצוע איכותיים ברמה הגבוהה ביותר המשתלבים בתעשייה.

 

מנהל בי"ס גורן

אבי ברקב

רכזת בי"ס גורן

בר פבל

04-6423491

א'-ה' 9:00-12:30

התמחויות

מיתוג

תהליך המיתוג הוא מורכב ויצירתי ומהווה חלק מרכזי בעיסוקו של המעצב. מיתוג מציע התמודדות עם שוק מתפתח ומשתנה ומושפע מטרנדים ומגמות מקומיות וגלובאליות בתחומים שונים כגון: מציאות חברתית, פוליטית וכלכלית, התפתחות טכנולוגית, הגוררים שינויים בהתנהגות צרכנים בעקבות שינויים אלה. תפקידו של המעצב המתמודד עם תהליך מיתוגי הוא למצוא את הפתרונות הקריאטיביים הנכונים, להבין את מהות מערכת היחסים הנוצרת בין הצרכן למוצר או לרעיון ולהביא אותה, תוך בניית ה–"פאזל" הנכון בין כל המרכיבים לכדי יצירת שפה מיתוגית בולטת, יצירתית ויעילה.

תכנית הלימודים כוללת סדנאות והתנסויות בתחום כפיתוח אריזות, סדרות למוצרי צריכה, עיצוב חומר שיווקי, תדמית וזהות תאגידית לחברות ומוסדות מסחריים, פרטיים, ציבוריים ומוניציפאליים.

אינטראקטיב

בעולם‭ ‬האינטראקטיב‭,‬ מקומו‭ ‬של‭ ‬המעצב‭ ‬הוא‭ ‬משמעותי‭ ‬ומרכזי‭.‬ מעצבים‭ ‬מעורבים‭ ‬בפיתוח‭ ‬אפליקציות‭ ,‬חווית‭ ‬משתמש‭,‬ יצירת‭ ‬אנימציות‭ ,‬באנרים‭,‬ אתרים‭ ‬ועוד‭.‬ מעצבים‭ ‬נדרשים‭ ‬לפתיחות‭ ‬ועירנות‭,‬ לשינויים‭ ‬ועליהם‭ ‬להתאים‭ ‬עצמם‭ ‬מקצועית‭ ‬ואישית‭ ‬אליהם‭.‬ עולם‭ ‬הפרסום‭ ‬והשיווק‭ ‬עבר‭ ‬מהפכה‭ ‬בכל‭ ‬הנוגע‭ ‬לדרכי‭ ‬העברת‭ ‬המידע‭ ‬והמסר‭ .‬מהפיכה‭ ‬זו‭ ‬אילצה‭ ‬את‭ ‬צוותי‭ ‬הקריאטיב‭ ‬והעיצוב‭ ‬להיות‭ ‬חדים‭ ‬יותר‭,‬ מקוריים‭ ‬יותר‭ ‬ובנויים‭ ‬לקפיצות‭ ‬מדרגה‭ ‬טכנולוגיות‭.‬ תכנית‭ ‬הלימודים‭ ‬בגורן‭ ‬מקיימת‭ ‬במקביל‭ ‬לימודי‭ ‬אינטראקטיב‭ ‬לצד‭ ‬מקצועות‭ ‬העיצוב‭ ‬המסורתיים‭ ‬המהווים‭ ‬את‭ ‬בסיס‭ ‬המקצוע‭.‬ בקורסים‭ ‬העוסקים‭ ‬במדיה‭ ‬חדשה‭ ,‬ילמדו‭ ‬הסטודנטים‭ ‬אודות‭ ‬סוגי‭ ‬מדיה‭ ‬חדשה‭ ‬כגון‭ ‬אפליקציות‭,‬ אתרים‭,‬ בלוגים, ‬ משחקי–מחשב‭ ,‬מדיה–חברתית‭,‬ אמנות–דיגיטלית‭ ‬וממשקי‭ ‬אדם‭ ‬מכונה‭.‬ כל‭ ‬אלה‭ ‬ייבחנו‭ ‬מאספקטים‭ ‬חברתיים–סוציולוגים‭,‬ תרבותיים‭,‬ אמנותיים‭ ‬וטכנולוגים‭ .‬

במסגרת‭ ‬הקורסים‭ ‬העוסקים‭ ‬במדיה‭ ‬חדשה‭ ‬יתוודעו‭ ‬הסטודנטים‭ ‬למגוון‭ ‬רחב‭ ‬ולדוגמאות‭ ‬רבות‭ ‬של‭ ‬תהליכים‭ ‬ורעיונות‭ ‬בניו–מדיה‭ ‬וכיצד‭ ‬הם‭ ‬משפיעים‭ ‬בצורה‭ ‬יום–יומית‭ ‬על‭ ‬התנהגות‭ ‬האדם‭.‬ הסטודנטים‭ ‬ירכשו‭ ‬גם‭ ‬את‭ ‬הכלים‭ ‬הטכנולוגיים‭ ‬הדרושים‭ ‬לעיצוב‭ ‬מצגות‭, ‬אתרי‭ ‬אינטרנט‭ ‬ואנימציה‭.‬

טיפוגרפיה

בבסיסו‭ ‬של‭ ‬העיצוב‭ ‬הגרפי‭ ‬נמצאת‭ ‬הטיפוגרפיה‭.‬ העיסוק‭ ‬בכתב‭ ‬עובר‭ ‬מהאות‭ ‬והמילה‭ ‬דרך‭ ‬משפט‭ ‬ופסקה‭ ‬ועד‭ ‬לטקסטים‭ ‬מורכבים‭ ‬בהם‭ ‬נדרשת‭ ‬התמודדות‭ ‬לבניית‭ ‬היררכיה‭ ‬נכונה‭ ‬בין‭ ‬כל‭ ‬מרכיבי‭ ‬המלל‭.‬ תפקידה‭ ‬של‭ ‬הטיפוגרפיה‭ ‬הוא‭ ‬לשרת‭ ‬נכון‭ ‬את‭ ‬תוכן‭ ‬הטקסט‭ ‬הכתוב‭.‬ העיצוב‭ ‬הטיפוגרפי‭ ‬כולל‭ ‬בחירה‭ ‬נכונה‭ ‬של‭ ‬גופנים‭,‬ גדלים‭,‬ ריווחים‭ ‬ועימוד‭ ‬הטקסט‭ ‬באופן‭ ‬המעביר‭ ‬את‭ ‬המסר‭ ‬נכון‭ ‬וברור‭,‬ קריא‭ ‬ומובן‭ .‬הטיפוגרפיה‭ ‬נמצאת‭ ‬בכל‭ ‬מרכיבי‭ ‬התקשורת‭ ‬החזותית‭,‬‭‬ אפליקציות‭,‬ אתרים‭ ,‬באנרים‭ ‬ומודעות‭,‬ שילוט‭ ‬חוצות‭ ‬ושלטי‭ ‬ההכוונה, ‬ כרזות, ‬ ספרים, ‬ מגזינים, ‬עיתונים‭ ‬ועוד. ‬עיסוק‭ ‬זה‭ ‬דורש‭ ‬מהמעצב‭ ‬ירידה‭ ‬לפרטים. ‬עליו‭ ‬להשכיל‭ ‬ולשלב‭ ‬באופן‭ ‬יעיל‭ ‬בין‭ ‬תוכן‭ ‬כתוב‭, ‬לדימוי‭ ‬חזותי‭ ‬ליצירת‭ ‬שפה‭ ‬מקורית, ‬ייחודית‭ ‬וברורה.‭ ‬כזו‭ ‬אשר‭ ‬מעבירה‭ ‬לקורא‭ ‬את‭ ‬החוויה‭ ‬כמכלול‭ ‬שלם‭ ‬מטופל‭ ‬ומעוצב. ‬

הקורסים‭ ‬העוסקים‭ ‬בטיפוגרפיה‭ ‬מכשירים‭ ‬את‭ ‬הסטודנטים‭ ‬בהכרת‭ ‬השפה‭ ‬המודפסת‭ ‬מראשית‭ ‬תולדות‭ ‬הכתב, ‬ומפגישים‭ ‬אותם‭ ‬עם‭ ‬פונטים‭ ‬ומעצבים‭ ‬טיפוגרפיים‭ ‬ששינו‭ ‬את‭ ‬האופן‭ ‬בו‭ ‬אנו‭ ‬חושבים, ‬קוראים‭ ‬וכותבים. ‬בנוסף, ‬במסגרת‭ ‬הלימודים‭ ‬בגורן, ‬ניתנות‭ ‬לסטודנטים‭ ‬סדנאות‭ ‬המתמודדות‭ ‬עם‭ ‬טכנולוגיות‭ ‬מתקדמות‭ ‬וכלים‭ ‬מגוונים‭ ‬לעריכה, ‬עיצוב‭ ‬ועימוד‭ ‬של‭ ‬טקסטים‭ ‬שונים‭ ‬ומורכבים‭ ‬בהם‭ ‬הקשר‭ ‬בין‭ ‬העיצוב‭ ‬והתוכן‭ ‬הינו‭ ‬תמיד‭ ‬בראש‭ ‬סדר‭ ‬העדיפויות. ‬להלן‭ ‬חלק‭ ‬מהסדנאות‭ ‬הניתנות‭ ‬לסטודנטים: ‬עיצוב‭ ‬מגזין, ‬ספר‭ ‬אמן, ‬יסודות‭ ‬בטיפוגרפיה‭ ‬ועוד. ‬אחת‭ ‬לשנה‭ ‬מתקיימת‭ ‬בגורן‭ ‬סדנה‭ ‬ייחודית‭ ‬לטיפוגרפיה‭ ‬מושגית‭ ‬עם‭ ‬מעצבת‭ ‬טיפוגרפית‭ ‬מלונדון. ‬הסדנה‭ ‬ניתנת‭ ‬לסטודנטים‭ ‬בשנתם‭ ‬הרביעית‭.‬

צילום

הדימוי‭ ‬המצולם‭ ‬הינו‭ ‬חלק‭ ‬בלתי–נפרד‭ ‬מתחום‭ ‬התקשורת‭ ‬החזותית. ‬מעצבים‭ ‬נעזרים‭ ‬בצלמים‭ ‬ומשתמשים‭ ‬בדימויים‭ ‬מצולמים‭ ‬בעבודתם‭ ‬על‭ ‬בסיס‭ ‬קבוע. ‬הצילום‭ ‬משקף‭ ‬את‭ ‬תוכן‭ ‬העבודה‭ ‬באופן‭ ‬ישיר‭ ‬והינו‭ ‬אמצעי‭ ‬יעיל‭ ‬להעברת‭ ‬מסר‭ ‬ככלי‭ ‬בידי‭ ‬המעצב. ‬הקורסים‭ ‬העוסקים‭ ‬בצילום‭ ‬בגורן‭ ‬כוללים‭ ‬את‭ ‬יסודות‭ ‬הצילום, ‬הכרת‭ ‬השפה‭ ‬הצילומית, ‬היכרות‭ ‬עם‭ ‬צלמים‭ ‬ידועים‭ ‬ועבודתם, ‬תרגול‭ ‬וסדנאות‭ ‬מעשיות‭ ‬בהכרת‭ ‬המצלמה, ‬צילום‭ ‬דיגיטלי, ‬צילום‭ ‬מבוים‭ ‬וצילום‭ ‬בסטודיו‭ ‬מקצועי‭.‬

הסטודנטים‭ ‬מתנסים‭ ‬בפרויקטים‭ ‬חווייתיים‭ ‬ובתרגילים‭ ‬טכניים‭ ‬בשימוש‭ ‬באור‭ ‬כולל‭ ‬בניית‭ ‬תאורה‭ ‬מלאכותית, ‬צילומי‭ ‬חוץ‭ ‬ופנים, ‬פורטרטים‭ ‬ומניפולציות‭ ‬צילומיות, ‬צילום‭ ‬טבע, ‬אנשים‭ ‬ומוצרים. ‬בנוסף‭ ‬לומדים‭ ‬הסטודנטים‭ ‬תוכנה‭ ‬לעיבוד‭ ‬תמונה ‭‬(פוטושופ)‭ ‬המשמשת‭ ‬ככלי‭ ‬לטיפול‭ ‬בדימויים‭ ‬מצולמים‭ ‬וכתוכנה‭ ‬גרפית. ‬השפה‭ ‬הצילומית‭ ‬מאפשרת‭ ‬למעצב‭ ‬כאדם‭ ‬יוצר‭ ‬לבטא‭ ‬את‭ ‬עצמו‭ ‬באופן‭ ‬אישי‭ ‬ויצירתי‭ ‬לצד‭ ‬שליטה‭ ‬בכלי‭ ‬מרתק‭ ‬ויישומי‭ ‬זה‭.‬

איור

בעולם‭ ‬בו‭ ‬לכל‭ ‬אדם‭ ‬יש‭ ‬מחשב‭ ‬אישי‭ ‬או‭ ‬טלפון‭ ‬חכם‭ ‬המאפשר‭ ‬גישה‭ ‬ומציאת‭ ‬תכנים‭ ‬חזותיים‭ ‬אינסופיים‭ ‬להשתמש‭ ‬בהם. ‬זהו‭ ‬אחד‭ ‬התחומים‭ ‬המרתקים‭ ‬בתחום‭ ‬התקשורת‭ ‬החזותית, ‬המאפשר‭ ‬הבעה‭ ‬אישית, ‬ייחודית‭ ‬ויצירתית. ‬בעבר, ‬נחשב‭ ‬האיור‭ ‬לתחום‭ ‬בו‭ ‬מעטים‭ ‬בעלי‭ ‬יכולת‭ ‬ברישום‭ ‬ובזיכרון‭ ‬חזותי‭ ‬ארוך–טווח‭ ‬יכלו‭ ‬לעסוק. ‬תפקידו‭ ‬של‭ ‬המאייר‭ ‬היה‭ ‬לתאר‭ ‬באופן‭ ‬מדויק‭ ‬את‭ ‬המידע‭ ‬אותו‭ ‬עליו‭ ‬להעביר. ‬כיום, ‬הייחוד, ‬הסגנון‭ ‬האישי‭ ‬והפרשנות‭ ‬לתוכן‭ ‬תפסו‭ ‬את‭ ‬מקום‭ ‬הפרשנות‭ ‬המדויקת‭ ‬ויותר‭ ‬יוצרים‭ ‬מביעים‭ ‬עצמם‭ ‬במדיה‭ ‬זו. ‬העולם‭ ‬נפתח‭ ‬לסגנונות‭ ‬שונים. ‬האיור‭ ‬נמדד‭ ‬ברעיון‭ ‬ובערך‭ ‬המוסף‭ ‬שהוא‭ ‬מביא‭ ‬איתו.‬‭ ‬

הסטודנטים‭ ‬בגורן‭ ‬לומדים‭ ‬את‭ ‬שפת‭ ‬האיור‭ ‬כחלק‭ ‬מתוכנית‭ ‬הלימודים‭ ‬ומקבלים‭ ‬כלים‭ ‬לאייר‭ ‬בעצמם, ‬מתנסים‭ ‬בעבודה‭ ‬במגוון‭ ‬כלים‭ ‬וטכניקות, ‬ומקבלים‭ ‬את‭ ‬הידע‭ ‬להשתמש‭ ‬באיור‭ ‬כאמצעי‭ ‬ביטוי‭ ‬לתכנים‭ ‬מילוליים‭ ‬וספרותיים‭ ‬וכאמצעי‭ ‬להבעת‭ ‬דעה‭ ‬וביקורת.

דיאלוג עם התעשייה והקהילה

גורן‭ ‬מקיים‭ ‬באופן‭ ‬קבוע‭ ‬דיאלוג‭ ‬עם‭ ‬חברות, ‬ארגונים‭ ‬ומוסדות‭ ‬חיצוניים‭ ‬מהתעשייה‭ ‬כחלק‭ ‬מתכנית‭ ‬הלימודים. ‬מטרתו‭ ‬של‭ ‬דיאלוג‭ ‬זה, ‬היא‭ ‬לחשוף‭ ‬את‭ ‬הסטודנטים‭ ‬כמעצבים‭ ‬לעתיד, ‬לעשייה‭ ‬אמיתית‭ ‬דרך‭ ‬פרויקטים‭ ‬שונים‭ ‬המאפשרים‭ ‬מפגש‭ ‬עם‭ ‬העולם‭ ‬האמיתי, ‬עם‭ ‬צרכיו‭ ‬של‭ ‬הלקוח, ‬התמודדות‭ ‬מול‭ ‬מתחרים‭ ‬ושינויים‭ ‬המתרחשים‭ ‬בזמן‭ ‬אמת‭ ‬תוך‭ ‬כדי‭ ‬תהליך‭ ‬העבודה. ‬התמודדות‭ ‬זו‭ ‬כוללת‭ ‬הבנת‭ ‬צרכי‭ ‬הלקוח‭ ‬אל‭ ‬מול‭ ‬ניהול‭ ‬תקציב‭ ‬נתון, ‬ביצוע‭ ‬בפועל‭ ‬של‭ ‬פרויקטים‭ ‬והפקה‭ ‬בבתי–דפוס‭ ‬עד‭ ‬שלב‭ ‬הביצוע‭ ‬למוצר‭ ‬הסופי. ‬זוהי‭ ‬הזדמנות‭ ‬עבור‭ ‬הסטודנטים‭ ‬לחשיפה, ‬התנסות‭ ‬מקצועית‭ ‬וידע‭ ‬מהשטח. ‬נוסף‭ ‬על–כך, ‬אנו‭ ‬מקיימים‭ ‬תערוכות‭ ‬בשיתוף‭ ‬עם‭ ‬מוסדות‭ ‬תרבות‭ ‬בארץ‭ ‬בהן‭ ‬מוצגות‭ ‬כרזות‭ ‬של‭ ‬סטודנטים‭.‬

התמחות באיפיון ועיצוב חווית משתמש - UI/UX

התקשורת החזותית הינו תחום מתפתח, יצירתי הדורש ממעצבים צעירים ידע נרחב בתחומים רבים. בשנים האחרונות משתלבים בוגרים שלנו בחברות היי טק, כמעצבי ממשקים, מאפיינים, מעצבי חווית משתמש UI/UX.
במסגרת הלימודים בבי"ס גורן לתקשורת חזותית באקדמית עמק יזרעאל לומדים הסטודנטים התמחות באיפיון ועיצוב חווית משתמש – UI/UX המכינה אותם לעולם המקצועי, היצירתי והטכנולוגי הזה בצורה הטובה והמתקדמת ביותר.

מעצבי דיגיטל המשתלבים בתעשייה ואחראים על אפליקציות, אתרים, ממשקים, מותגי רשת וקמפיינים מובילים.
את התמחות מובילים מרצים מעצבים בעלי ניסיון רב בתחום והם נלמדים במקביל לתכנית הלימודים בגורן.

 

 

 

    רוצה לדבר עם יועץ הלימודים שלנו?

    כל השדות הם שדות חובה

    רוצה להתייעץ טלפונית? 8166*

    אפשר גם בווטסאפ